FANDOM

Bloom
Bloom
Hahmotiedot
Ikä (alussa) 16
Syntynyt 10. joulukuuta
Synnyinpaikka Domino
Silmien väri Sininen
Hiusten väri Oranssi
Taustat
Taikavoimat ja aseet Lohikäärmeen liekki
Perhe Sky (kihlattu)
Oritel (isä)
Marion (äiti)
Daphne (isosisko)
Mike (adoptioisä)
Vanessa (adoptioäiti)
Muuta
Ääninäyttelijät Kati Solehmainen (suomi, kaudet 1-4)
Reetta Korhonen (kaudet 5—)
Letizia Ciampa (alkup. italia)
Ensiesiintyminen Odottamaton tapahtuma

Bloom on lohikäärmeen liekin keiju ja Dominon prinsessa ja suojelija.

Historia Muokkaa

Bloom on lohikäärmeen liekin keiju ja hallitsee siis tulta. Hän on sarjan alussa 16-vuotias, ja hänen syntymäpäivänsä on 10. joulukuuta. Hän on Dominon prinsessa, mutta kasvanut koko elämänsä Maassa pikkukaupunki Gardeniassa kasvattivanhempiensa Miken ja Vanessan luona tietämättä taikavoimistaan tai kuninkaallisuudestaan.

Bloomilla on isosisko Daphne. Hänen oikeat vanhempansa ovat Dominon kuningas Oritel ja kuningatar Marion. Heidän uskottiin kuolleen Dominon taistelussa, mutta Bloom saa uniensa kautta selkeämmän kuvan vanhemmistaan, sekä vaistomaisen tunteen että he ovat yhä elossa. Kun Bloom oli vielä vauva, Daphne pelasti hänet lähettämällä hänet Maahan, kun kolme muinaista noitaa tuhosivat Dominon ja Valtor Bloomin vanhemmat. Sirenix-voimaan langetettu kirous teki Daphnesta haamuolennon, "sielun ilman vartaloa".

Bloom on Winx-klubin johtohahmo ja erityisesti Stellan paras ystävä. Hän on uskollinen, voimakasluontoinen ja hyvin uhrautuva. Hän on myös erittäin vahva Lohikäärmeen voimansa ansiosta. Bloom seurustelee prinssi Skyn kanssa. Hänen pixiensä on käytävien ja koodien pikkukeiju Lockette, ja merenneito-selkiensä Serena.

Bloomilla on aaltoilevat oranssinpunaiset hiukset ja vaaleansiniset silmät. Hän on hyvin päättäväinen ja vahva luonteeltaan ja sekä todella uskollinen muille. Bloomille selvisi kolmannella kaudella, että hänen vanhempansa eivät ole vankeina Valtor-velhon sisällä, kuten tämä kertoi. Kolme muinaista noitaa paljastivat, että Oritel ja Marion ovat vielä elossa jossain kaukaisessa ulottuvuudessa, ja Bloom aikoo löytää heidät. Bloom pääsee ensimmäisen kerran kohtaamaan oikeat vanhempansa Winx – salaisuuksien linna -elokuvassa, jossa Sky rohkeudellaan pelasti Dominon muinaisilta noidilta.